Maris Vahter uuris Ninalt, Laurence’ilt ja Pascalilt Eesti vineermööbli kohta ja sellised vastused me saime!
Muidugi oleme siin selleks, et mitte kellegi üle otsustada tema professionaalsuses. Ja siin on mitteprofessionaalne vastus: “Ma ütleksin “Skandinaavia disaini” kohta, et see on ilus, soe ja funktsionaalne. See on puhastatud (mõnes mõttes, et kaunistusi pole liiga palju), lihtne, kuid ilus. See ei lähe kunagi moest välja. Praegu on see tegelikult moes, ”ütleb Nina Fondation Louis Vuittonist. Ta selgitas: “Ma ei saa vabandada, et ma ei tea disainist midagi. Märkan lihtsalt, et mööbel, mida võisime näha Põhja-Euroopas, on samasugune, mida näeme nüüd ka disainipoodides siin Pariisis. ”
Niisiis uurisime edasi ja saime teada, et ei teata selget disaini ega visiooni. “Mul pole Eesti disainist selget ettekujutust. Ainus idee, mis mul tekkis, on külastatud üritustelt nagu jõulueelne disainilaat Kultuurikatlas või üle Eesti asuvatest eesti disaini kauplustest. Alguses tundsin, et paljud tooted olid üsna toored ja neil puudus keerukus, kuidas materjal ja idee tooteks ühendati, kuid viimastel aastatel tunnen, et eriti väikeste ettevõtete disaini kvaliteet on palju paranenud. Räägin siin peamiselt ehetest, rõivastest ja väiksemate toodete disainist, mitte niivõrd mööblist vms, lihtsalt sellepärast, et seda olen vähem näinud poodides või sellistel laatadel “lisab Pascal.
“Mööblidisaini kohta ei saa ma hinnangut anda, kuna nendel üritustel või poodides kokku puutunud toodete puhul pole neid palju, mis mulle jälje jättis. Mööbli ja põhjamaise disaini puhul on minu arvates seni rohkem Soomel ja Taanil oma tugevam profiil. Kuid näen, et Eestil on selge tundlikkus seda tüüpi tegevuste vastu ja ka huvi, mis väljendub paljudes üritustes ja kohtades, mida peetakse üle linna. Samuti tunnen, et graafilisel disainil ja illustratsioonidel on Eestis rikkalik ajalugu ja kindlasti nii ka mööblidisainil, kuid seal ei ole mul võimalik teadlikku tagasisidet anda. ” Muide, Pascal töötab illustraatorina paljudele tuntud Euroopa ajakirjadele ja muule.
Pikendatav söögilaud laud Nam-Nam, tumbad IO, valgustid EGG (foto Radis)
Laurence jagab oma seisukohta: „Prantsusmaalt üldiselt võin teile pettumuse valmistada, kuid arvan, et prantslased ei tea Eestist nii palju. Nad vaevalt teavad, et see on Balti riik, ega tea, kus see asub. Ja veel vähem Eesti disaini kohta. ” Prantsusmaal on põhjamaine disain väga hinnatud ja trendikas, kuid see puudutab rohkem Soomet, Rootsit, Norrat. Ta lisab: “Alles mõned aastad tagasi sai Eesti tuntumaks oma digitaliseerituse ja idufirmade tõttu”. “Paar aasta tagasi oli Pariisis väga lahe Eesti disaininäitus, kuid ma ei tea, kas sellel oli piisavalt edu nagu oleks pidanud olema,” lisab Laurence, kes on praegu loovjuht.
Veelkord, tänan teid kolme! Võiks öelda, et palju ei teatud. Seega vajame nüüd kõik vineermööbli jaoks uut perspektiivi. Võib-olla on need juba käes?